Haber

Düzce, Edirne, Elazığ’da sahur saati ne zaman? 6 Nisan Perşembe Düzce, Edirne, Elazığ Sahur kaçta biter?

Düzce, Edirne Elazığ sahur saati ne zaman ve 6 Nisan Perşembe Düzce , Edirne, Elazığ, sahur kaçta biter soruları Ramazan ayının başlamasıyla birlikte sıkça sorulmaya başlandı. Sahur saatini bekleyen vatandaşların merak ettiği bahis için detayları sizler için derledik. Tamam, Düzce , Edirne, Elazığ Sahur ne zaman? 6 Nisan Perşembe Düzce, Edirne, Elazığ Sahur kaçta biter?

SAHUR NEDİR, SAHUR NEDEN YAPILIR?

Sözlükte dini bir terim olan “sabahtan önceki vakit, gecenin son üçte biri” anlamına gelen seher kelimesinden gelen sahur (sehur, suhur), oruca hazırlanmak için şafaktan önce yenen yemek anlamına gelmektedir. Bazı hadislerde bunun için “ekletü’s-sehar / ekletü’s-suhur” tabiri kullanılmaktadır. Sahur kelimesi birçok hadiste geçmektedir (Wensinck, el-Muşem, “?vm” md.). Tefsir, hadis ve fıkıh kaynaklarının verdiği bilgiler dikkate alındığında oruç yasağının başlangıçta gece başlamasına rağmen bu sürenin sabaha kadar uzatıldığı Bakara suresinin 187. Sahura izin vermesi, bu âyet-i kerimede, “Sizin için siyah iplik sabahtan ayırt edilinceye kadar, beyaz iplik sizin için ayırt edilir. “Yiyebildiğiniz kadar için” anlamına gelen ve sahura kalkıldığını gösteren kısımdır. bahisle ilgili hadisler dinen teşvik edilmiştir.İslam âlimleri, oruçlunun sahur yemesinin mendup olduğu konusunda ittifak etmişlerdir (İbnu’l-Münzîr, s. 104).

“Sahura kalkın çünkü sahurda bereket vardır” sözleriyle sahura teşvik eden Hz. Peygamber (Buhârî, “?avm”, 20; Nesâî, “ıyâm”, 18-19, 24; Tirmizî, “?avm”, 17)’nin sahura önem verdiği görülmektedir. Bazı hadislerde sahurdan bir yudum su ile de olsa tam anlamıyla vazgeçilmemesi tavsiye edilmektedir. alışveriş merkezi”, 17; Nesai, “ıyâm”, 25-26). Bütün bu deliller dikkate alındığında fakihler sahura kalkma kararının sünnet olduğu sonucuna varmışlardır. Mendub ve müstehab, fıkıh üslubundaki geniş mânâları nispetindedir.Bazı hadislerde ifade edildiği gibi (İbn Mâce, “?iyâm”, 22), sahurun ​​bedeni doyurma amacı olduğu açık olsa da Oruç tutabilmek için sahura kalkan müminin asıl amacı Hz. Allah.

Sahurun ​​Müslümanların orucunu Ehl-i Kitabın orucundan ayıran bir özellik olduğunu bildiren hadis (Müslim, “?ıyâm”, 46; Ebu Dâvûd, “?avm”, 16; Nesai, “?ıyâm” , 27; Tirmizi, “Şavm”, 17) açıklanırken, bunun önceki ümmetlere göre Müslümanlara sağladığı bir kolaylık olduğu ve bu nedenle sahura Kitap Ehli’nden farklı davranarak kalkmanın mana olacağı belirtilmektedir. bu nimete şükretmek. Sahuru son vakte kadar uzatmanın, iftarı ilk vakitte kılmanın ve namazda sağ eli sol ele koymanın peygamberlerin özelliklerinden olduğu rivayeti (el-Muvaşaa, “?a? rü’?-?alât”, 46; Abdullah b. Yusuf ez-Zaylai, II, 470), önceki hadisle çelişiyor gibi görünse de -muhtemelen ilk hadisin genel kabul görmesi nedeniyle- rivayetinde sorunlar vardır. ikincisi – konunun işlerinde uzlaşmalarına odaklanmıyorlar. Örneğin Tahavi ikinci hadisi (Şer?u Müşkili’l-âs_âr, I, 417-421) içermezken, Kâsânî izaha girmeden her ikisini de aktarır (Bedâ?i?, II, 105). İbnbidin’in bu duruma ilişkin yaptığı tefsirden (Reddü’l-mu?târ, II, 420) istifade edilerek, önceki ilahi dinlerde sahur varken bir süre sonra terk edildiği, dolayısıyla ikinci semavînin de terk edildiği söylenebilir. hadis, ilahi dinlerdeki hükmü, orijinal şekliyle ifade eder. Buna göre birinci hadis-i şerifte Resûlullah’ın, devrinin Yahudi ve Hıristiyanlarını kastetmiş olması mümkündür. Şah Veliyyullah’ın sahurda rahmet olduğunu bildiren hadis-i şeriften hareketle sahurun ​​faydalarını anlatırken ortaya koyduğu görüş bu yorumu desteklemektedir: Sahur yemeği ile bir yandan vücudun oruca dayanmasını sağlayacak kuvvet sağlanır, diğer yandan insanların daha dindar olmaya çalışarak dini karmaşık hale getirme ve dinin farzlarında değişiklik yapma girişimleri engellenmektedir. Bu mümkün. Nitekim Hz. Peygamber Efendimiz, bizim orucumuzla Ehl-i Kitabın orucu arasındaki temel farkın sahur yemeği olduğunu bildirmiştir. Bu ifade, Kitap Ehli’nin dinlerini tahrif ettiklerini göstermektedir. Onların tutumuna aykırı davranmak, dinin aslının korunmasına katkıda bulunmak demektir (?üccetullahi’l-baliga, II, 52). İki hadisin manalarını uzlaştırmak için, Allah Resûlü’nün kendi ümmetinden (kendisine farz, haram veya helal kılınanlardan) ayırdığı durumlar olduğu gibi, diğer peygamberlerin de ihtilafa düştüğü izah edilebilir. sahur konusunda kendi ümmetlerinden.

Sahur, fakihlerin çoğunluğuna göre gecenin son yarısının başlangıcı ile bazı Hanefi ve Şafiilere göre gecenin son altıda birinin başlangıcı ve sabahın ortası arasında geçen süredir. Şafak sökmek veya fecirden kastedilen, sabah namazına başlamak ve oruca başlamaktır (bu vakitle ilgili hadis ve yorumlar için bk. FECİR). Hz. İbn Ümmü Mektum’un okuduğu sabah namazından önce Bilal-i Habeş namazının teheccüd namazına veya oruç için sahura kalkacakları uyandırmak için ezanın okunmasına engel olmadığını bildiren hadis-i şerifte Hz. “?avm”, 17; Ebu Davud, “avm”, 18) sahura kalkmayı teşvik etmenin yanında, sahuru olabildiğince geciktirmenin uygun olduğu anlamını da içermektedir. Peygamber’in sahur uygulamalarıyla ilgili rivayetler de bunu destekler nitelikte olup, sahur yaptıktan kısa bir süre sonra sabah namazını kıldırdığı (elli âyet okunabilen bir süre) hepsinden anlaşılmaktadır (Buhari, ” ?avm”, 20, “Taheccüd”). “, 8; Müslim, “ıyâm”, 47; Nesâî, “ıyâm”, 20-22). Bu konudaki delilleri değerlendiren fakihler, sahurdan son vakte kadar ayrılmanın müstehab olduğu sonucuna varmışlardır. bu karar imsak vakti ile sınırlıdır; vaktin gelip gelmediği konusunda şüphe varsa, yemek ve içmek mekruh olur (bu konuda karşılaşılabilecek bazı durumların hükümleri için bkz. İMSAK; ORUÇ) Fakihlerin çoğuna göre -oruç tutmamaya niyet yoksa- sahur yemeği oruca niyet yerine geçer, Şafii mezhebinde sahura kalkmak niyet yerine geçmez.

6 Nisan Perşembe Düzce, Edirne, Elazığ SAHUR VAKTİ NE ZAMAN?

6 Nisan Perşembe Düzce sahur saati: 04:42

6 Nisan Perşembe Edirne sahur saati: 05:12

6 Nisan Perşembe Elazığsahur Saati: 04:47

serinhisarajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu