Ekonomi

Citroen, Türkiye’deki satışlarını artırarak küresel pazardaki konumunu güçlendirdi

Citroen, Haziran ayını 8.144 adetlik satışla 5. sırada tamamlarken, Fransa’nın ardından ikinci sırada yer aldı.

Markanın ilk 6 aylık satışları ise geçen yılın aynı dönemine göre 2,5 kat artarak 32 bin 30 adede ulaştı. Markanın dikkat çekici satış performansı, Türkiye’nin küresel pazardaki konumunu da güçlendirdi. Mayıs ayında olduğu gibi Haziran ayında da dünyada en çok Citroen satışı yapan ikinci ülke olan Türkiye, ilk 6 aylık dönemde dünya sıralamasında 5. sıradan 3. sıraya yükseldi.

Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım

“6 ayda 2022 satışını geçtik”

İlk 6 ayda 5 bin 361 adetle Citroen’in en çok tercih edilen modeli olan C3, haziran ayında yüzde 7,6 pazar payına ulaştı. B-HB segmentinde 3. sırada yer alan C3, geçen yılın aynı ayına göre satışlarını yüzde 125 artırarak dikkatleri üzerine çekti. Markanın kompakt HB modeli C4 ise segmentinde yüzde 11,5 paya ulaşarak ikinci sıraya yükseldi. Markanın SUV segmentinin temsilcileri C3 Aircross ve C5 Aircross modelleri, 2022 Haziran ayına göre satışlarını sırasıyla yüzde 49 ve yüzde 229 artırdı. Citroen, hafif ticari araç pazarında olduğu gibi binek otomobil pazarında da performansını sürdürdü. Berlingo, haziran ayında yüzde 19,3 pazar payıyla segmentinde en çok satan ikinci model oldu. Berlingo geçen yılın aynı ayına göre satışlarını yüzde 277 artırarak öne çıktı.

Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, Türk tüketicisinin Citroen modellerine gösterdiği ilgiden gurur duyduklarını söyledi.

Fransa’dan sonra en çok Citroen Türkiye’de satıldı.

Citroen Türkiye’nin yılın ilk yarısında gösterdiği performansla küresel pazarda 3. sıraya yükseldiğini vurgulayan Selen Alkım, “Haziran ayına göre Türkiye, Fransa’nın ardından dünyada en çok Citroen satılan ülke olmayı başardı. Satışlarımızda binek otomobillerin yanı sıra hafif ticari ürün gamımız da büyük paya sahip. Bu yıl hedefimiz, yılın ilk yarısında satışlarımızın ilk yüzde 6’sını oluşturan hafif ticari araçlarımızın payını 10 bine çıkarmaktı. 31.4 seviyesine ulaştı.Ticari tarafta da özellikle Berlingo modelimizde iddialıyız” dedi.

>

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu