Teknoloji

Avrupa’da Sadece Elektrikli ve E-Yakıtlı Arabalar Satılacak

Avrupa Birliği, araba dünyası yüzünden bir süredir tartışılıyor. Bilenler var; Avrupa Birliği Parlamentosu, yaklaşık bir ay önce yeni bir düzenleme uyguladı. Bu yönetmeliğe göre 2035 yılının prestijiyle üye ülkelerde akaryakıt ve dizel otomobil satışları yasak . Ancak başta Almanya olmak üzere birkaç ülke bu kararı benimsedi. karşı çıktı . Çünkü bölümün sadece elektrikli otomobillerden oluşması ülkeler tarafından beğenilmedi.

Şimdi ise kelam konusundaki yönetmelikle ilgili yeni bir gelişme yaşandı. Avrupa Birliği Parlamentosu söz konusu düzenlemeyi yeniden ele aldı ve tüm ülkelerin istediği hale getirdi . Yönetmeliğin son haline göre 2035 yılı prestijiyle birlikte akaryakıtlı ve dizel araç satışı yeniden yasaklanacak. Ancak ” e-yakıt” (e-yakıtlar olarak da adlandırılır) ile çalışan içten yanmalı motorlara sahip otomobiller bu düzenlemeden muaf olacaktır.

Gelelim en kıymetli soruna: e-yakıt nedir?

E-yakıtları en basit haliyle anlatmak istediğimiz için “sentetik yakıt” olarak tanımlayabiliriz. Yani evet, e-yakıtlar tıpkı fuel oil veya mazot gibidir. içten yanmalı motorlar için tasarlandılar. Ancak bu yakıtlar sentetik olarak laboratuvar ortamında üretilirler. Peki bu üretim nasıl gerçekleşiyor ve hangi yönlerden kullanılıyor?

E-yakıtlar çoğunlukla su (hidrojen) ve hava (karbondioksit) kullanılarak üretilir. Kimyasal işlemlerle elde edilen yakıt, doğaya daha az zarar . Bu içerikte; E-yakıtla çalışan arabalar da karbondioksit yayar. Bununla birlikte, yakıtı üretmek için esas olarak karbondioksit kullanılır. Ayrıca havadaki serbest karbondioksiti hapsedebilecek teknolojiler de geliştirilmiştir. Hal böyle olunca e-yakıtlar, karbon nötrolarak kabul edilir

Tahminlere göre bir litre e-yakıt için 7 dolar ödenmesi gerekecek!

E-yakıtların bazı değerli sorunları var. Henüz başlangıç ​​aşamasında olan e-yakıtlar hem pahalı hem de kıt. verimli değiller . Aslında kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan International Pak Transport Board’un (ICCT) varsayımlarına göre bir litre e-yakıt yaklaşık olarak 7 dolar için tutacak. Bu pek akıllıca değil. Ancak bu bölümdeki çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Bu durumun gelecekte değişmesi muhtemeldir.

E-yakıtlarla ilgili tek sorun bunlar değil. İçten yanmalı motora sahip bir araba fuel-oil mi yoksa dizel mi? anında anlaşılır . Ancak e-yakıt için böyle bir kriter yok. Yani bir aracın e-yakıt kullanıp kullanmadığı nasıl belirlenir gibi konular bilinmiyor. Ama 2035’e daha 12 yıl var. O günlere kadar Avrupa Birliği’nin bir çözüm üretmekolası.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu